+48 94 358 54 28, +48 505 202 873

Prawdziwy wellness nad morzem

Prawdziwy wellness nad morzem 26 sep

Zastanawiasz się jak najlepiej zaplanować wolny weekend, żeby wreszcie odpocząć, prawdziwie się zrelaksować, a także zrobić coś dla swojego zdrowia?

Jest wiele sposób na weekendowy relaks, ale nic nie koi tak duszy i ciała jak spotkanie z morzem i skorzystanie z jego dobroczynnego wpływu. Nasz Bałtyk skrywa w sobie wiele prozdrowotnych atutów, warto więc je poznać i z tą świadomością korzystać z nich podczas morskich pobytów. Może nie każdy z nas zdaje sobie sprawę, że drobinki wody dostające się do powietrza podczas uderzania fal morskich o brzeg są bogate w jod, magnez, wapń i brom – a to komplet mikroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Spacery nad morzem, poranny jogging, spacery brzegiem morza z kijkami nordic –walking to wszystko spowoduje, że nasz organizm dotleni się i „domineralizuje”, co korzystnie wpłynie na nasze samopoczucie. Dodatkowo jeśli jeszcze ciesząc się z uroków morza zadbamy, aby towarzyszyło nam słońce, dostarczymy sobie witaminy D, która umożliwia prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego.

Oferta wielu hoteli i pensjonatów obejmuje zajęcia ruchowe w tym jogę, która jest wyśmienitym sposobem na uzdrowienie swojej psychiki. Ludzie mówią, że dzięki jodze nauczyli się „kochać siebie”, a to najlepszy początek drogi do dobrego samopoczucia Twojego i innych. Bo przecież tą naszą miłość możemy nieść dalej w świat i uszczęśliwiać innych. Brzmi mało wiarygodnie? A jednak coś w tym jest. Będąc nad morzem koniecznie skorzystajcie z zajęć jogi - gwarantuję, że każdy odkryje w niej coś dla siebie. Zajęcia uspokajają, wyciszają, obniżają ciśnienie krwi, serce łagodnie zwalnia tempo, dają potężną dawkę nowych sił i ….likwidują bóle w kręgosłupie i napięcia mięśniowe, na które wielu narzeka. A jeżeli nie masz ochoty na asany, po prostu poleż. Leżenie doskonale wpływa na pracę mózgu – chodzi nie tylko o relaks, ale również o pracę mózgu. Jak pokazały badania z Australian National University leżąc jesteśmy w stanie myśleć bardziej twórczo, także nie bez powodu dla wielu praktyków jogi leżenie na macie jest tak bardzo istotne, bo pozwala na dotarcie do umysłu poprzez ciało, a to przecież jest kwintesencją jogi. A jeżeli uda nam się jeszcze popraktykować jogę na plaży przy blasku wschodzącego słońca ? To byłaby pełnia szczęścia.

Morski odpoczynek to również dobra dieta, która nie wymaga liczenia kalorii, ale dostarczania pokarmów o wysokiej jakości odżywczej – przede wszystkim warzyw, strączków i owoców. Nie szukaj usprawiedliwienia dla swoich niedobrych nawyków żywieniowych, po prostu je zmień, a najlepiej to zrobić podczas wyjazdu, bo formuła „mam podstawione pod nos” zadziała na każdego. Ważne jest , aby w dostarczać organizmowi dużo błonnika, zdrowych kwasów tłuszczowych oraz witamin i przeciwutleniaczy. Pamiętaj o spożywaniu lokalnych produktów – jeśli jesteś nad morzem postaw na ryby – to jedno z głównych źródeł białka! Pamiętaj o dobroczynnym wpływie roślin strączkowych, ziołach i orzechach. Nie objadaj się serami, jajami i jogurtami. Ogranicz czerwone mięso, za to do każdego posiłku jedz warzywa i owoce. I pamiętaj - celebruj posiłki. Po prostu ciesz się życiem.

Newsletter

This website uses COOKIES.

By browsing it you accept our cookies policy, according to your browser settings. Read more about Privacy Policy.

OK, close